Vojna slimákom!

30.04.2013 11:11

Vojna slimákom!

Slimáky započali inváziu na mojej záhrade a hlavným cieľom bol práve chmeľ. Je priam neskutočné, že nič iné na záhrade im nechutí tak ako to najcennejšie - môj chmelík.  Musím priznať, že som slimákov spočiatku podcenil. Prvý deň som si všimol pár obhryzených lístkov. Tu je môj vojenský denník:

1 deň, 7:00 ranná kontrola: pár lístkov má zopár dierok:/... čo za tým môže byť.

2 deň, 7:00 ranná kontrola: obhryzených lístkov dosť pribudlo, najhoršie na tom bol najmenší chmelík Fuggle. Pri podrobnejšej obhliadke som zistil, že v zemine je strašne veľa dážďoviek a iného hmyzu. Po chvíli strávenej na googli bolo jasné, že dážďovky prevzdušňujú pôdu, čiže vo väčšine prípadov sú kvetinkám prospešné, hoc občas sa neustrážia a preženú to -  vtedy vraj prevzdušnia pôdu natoľko, že kvetina môže do zeme prepadnúť. To však nevysvetľovalo obryzené listky. Potom mi napadlo, že za tým musia byť slimáky.

2 deň, 12:00 vojenská porada: po dlhšej štúdii bolo jasné, že slimáky útočia najmä v noci a ráno, keď je vonku najväčšia vlhkosť. Tiež som zistil, že nemajú radi abrazívny material, že sa po ňom neradi pohybujú, aj soľ je pre nich prudko devastujúca. Celkovo by som ochranu proti slimákom vedel rozdeliť do 3 kategórií:

  • ohrady - sú fakt z rôznych materiálov od výmyslu sveta, napríklad ohrada zo soli, kávy, pilín, škrupín, popola, vlasov. Na jednom blogu som čítal, že jedna vášnivá záhradkárka každej rastlinke urobila elektrický plotík.
  • pasce - sem patrí pivná pasca (hrnček s pivom zapustený v zemi, slimák tam spadne a utopí sa) a pomarančová kôra (slimák sa pod ňu schová, potom ho ľahko nájdete a zapučíte)
  • chemické prostriedky

2 deň, 18:30 večerná príprava: Výsledkom vojenskej porady bolo, že odskúšam ohrady z popola a kávy,a tak som okolo každého chmeľu spravil ohradu - okolo Fuggla som spravil dvojitú + prikryl som ho zrezanou pet fľašou. Tiež som nastavil pivnú pascu.

3 deň, 7:00 obhliadka. Búrka v noci spôsobila,  že ohrady boli nanič. Slimáky totálne obžrali Fuggle, zostala ledva stonka, tie kur*y museli podliezť fľašu. Ostatné chmele mali obžraté len spodné listy, ani chmeľ Brambling Cross nebol na tom bohvieako. Fuggle som presadil do kvetináča a dal do izby. V pivnej pasci boli chytené dve mušky.

3 deň, 12:00 vojenská porada: vyskúšali sme babské triky - ohrady a pivné pasce nepomohli, treba nasadiť chémiu!

3 deň, 15:45 nákup chémie: kúpil som Mesurol Alimax, návnadový prípravok na slimáky (okrem toho je vraj prudko jedovatý pre ryby, hlodavce, vtáky a všeobecne pre menšie cicavce)

3 deň, 19:00 večerná príprava: nadávkoval som Mesurol zhruba podľa pokynov (boli fakt dost zle napísané, miestami sa tvrdenia v návode navzájom vyvracali)

4 deň, 00:30 taktický útok: pozeral som film neskoro do noci, tak som si povedal, že pôjdem skontrolovať situáciu. Načapal som 12 slimákov ako požierajú chmeľ, všetky boli rozpučené, proste masakra, bránili sa,  jeden na mňa striekol sliz.

4 deň, 7:00 ranná kontrola: Všetko ok, pozbieral som mŕtve telá slimákov. Slimáky sú vraj kanibali a žerú aj svojich mŕtvych druhov. Väčšina zdrojov ich radí preto odpratať. Ja som ich však dal na kôpku, nech prilákajú ďalších, ktorých spučím. Do pivnej pasci sa chytil jeden veľký. Máme kráľovnú!

5 deň, 00:45 taktický útok: kvôli veľkému úspechu som naplánoval ďalší útok, zabil som ďalších 8 listožrútov, z toho jedného kanibala.

5 deň, 7:00 ranná kontrola: Všetko ok.

Záver

Posledným útokom som rozprášil slimačiu armádu. Treba povedať, že najefektívnejšou zbraňou proti slimákom je ich nočné zbieranie. Neviem posúdiť nakoľko bola efektívna chemická obrana, keďže som ju začal používať, keď som začal slimáky zbierať. Nabudúce by som však kupoval miernejšiu chémiu - takú, čo neusmrtí aj malého psa. Babičkine triky typu ohrada by mohli byt efektívne, keby neexistoval dážď a ranná rosa. Pivné pasce fungovali, avšak na veľké množstvo slimákov sú prikrátke. Ten elektrický plot by tiež mohol fungovať:D

Moja vlastná tvorba v Kreslení.