Kúpa komponentov pre výčapné zariadenie

13.05.2013 18:18

Kúpa komponentov pre výčapné zariadenie:)

Po dlhom čase ma napadla krutá myšlienka. Načo chodiť do krčmy, keď sa môžeme nachmeliť doma... a z toho vyplývajúca myšlienka treba mi doma výčap. Samozrejme stále je, bol a bude rozdiel medzi pivom fľaškovým a čapovaným.  Chuť čapovaného samozrejme závisí od obsluhy výčapu a jeho sanitácie, preto je niekedy lepšie si dať to fľaškové. Hlavne v zime, kedy si dať pivo v reštike alebo v pizzerií veľký risk (donesú pivo staré zvetrané a tvária sa, že tak ma chutiť). V prípade, že by som mal výčap doma by obsluha aj sanitácia stála na mne, takže by problém so zvetranými chcankami ustal.

Pri kúpe komponentov treba rozumne vyvážiť kvalitu a cenu. Snažil som sa kupovať veci nové nepoužité z aukra, poprípade z bazáru. Sudy som kúpil napríklad cez bazár, priamo od dodávateľa sudov, ktorý sa zbavoval sudov, ktoré si iný pivovar objednal ale neprebral. Podstate všetky ostatné súčasti výčapu som kúpil cez aukro za polovičné ceny aj s poštovným (výčapný kohút za 12e, no nekúp to:D). Jedine, čo som kupoval cez eshop https://www.chladenie-pivo.sk/ boli hadičky a iný spojovací materiál, spojky SG a DM. Ďalej som kúpil CO2 bombu cez bazár, tu mi vo firme livonec prerobili na biogon a naplnili za 25e.

Celkovo to stálo dosť veľa, pre istotu som to nikdy nezrátal. Treba však povedať, že sme ušetrili na chladení, pod výčapom máme vykopanú pol metra hlbokú pivničku, ktorá poskytuje optimálnu teplotu 3. schodu do pivnice. Ďalej sme ušetrili na výčapnom stojane, ktorý vôbec nebudeme mať, kohút pôjde rovno zo steny. Pri umývadla tak budeme mať studenú, teplú vodu a pivo:)